Porota soutěže ocenila kvalitu Service desku včetně propojení se systémy třetích stran, splnění vysokých nároků na jakost poskytovaných služeb, význam celého projektu pro český eGovernment i jeho jedinečnost v prostředí veřejné správy. “Bez tohoto integrovaného řešení by bylo velmi obtížné zajistit dodávku služeb základních registrů v požadovaném režimu, tedy 24 denně, 7 dní v týdnu, prakticky celé státní správě a samosprávě,” říká Martin Havlíček, vedoucí odboru ICT rozvoj Správy základních registrů.
Systém základních registrů je jedním z pilířů elektronizace veřejné správy a v rutinním provozu je od 1. července 2012. Jeho prostřednictvím si mohou úřady ověřovat informace, na které by se jinak musely opakovaně dotazovat občanů či firem. Měsíční počet transakcí uskutečněných v rámci systému se blíží 20 milionům.
Praha, 5. 11. 2013.
Soutěž ITSM Projekt roku, o nejlepší projekt z oblasti IT Service Managementu, je českou obdobou ve světě velmi oblíbené soutěže ITSM Project of the Year. V letošním roce zorganizovalo sdružení itSMF Czech Republic, o.s. už její třetí ročník. Slavnostní vyhlášení výsledů proběhlo v rámci 8. Výroční konference itSMF Czech Republic s podtitulem „Štíhlý IT Service management“ , která se konala 23. 10 2013 v TOP Hotelu Praha. Jednotlivé projekty byly hodnoceny porotou složenou z odborníků jak z akademické, tak z komerční sféry.
Service Desk je centrálním bodem pro kontakt se všemi uživateli IT služeb. Jsou zde zaznamenávány a spravovány servisní požadavky a události. Je také rozhraním pro všechny ostatní procesy a činnosti provozu služeb. Z pohledu uživatele jde o kontaktní místo, kde může hlásit své požadavky a problémy a kde dostane k daným případům relevantní informace.