Správa základních registrů zahájila rozesílání záznamů o využívání údajů z registru osob za rok 2020 v podobě výpisů, které budou postupně doručovány do datových schránek.

Právnické osoby a podnikající fyzické osoby, které mají v registru osob zapsanou aktivní datovou schránku, tak z výpisu zjistí, které orgány veřejné moci, kdy a proč se během loňského kalendářního roku dotazovaly na jejich údaje, které jsou v registru osob vedeny jako referenční. Na zprávu není třeba odpovídat, ani výpis poskytovat k dalšímu využití.

ČÚZK oznamuje, že v termínu od čtvrtka 1. 4. 2021 odpoledne do pondělí 5. 4. 2021 budou nedostupné testovací publikační služby RÚIAN.  Jejich zprovoznění se předpokládá nejpozději 6. 4. 2021. Důvodem odstávky je stěhování serverů do jiné lokality.

Od 1. 1. 2021 došlo v souvislosti s účinností zákona č. 51/2020 Sb., o územně správním členění státu, ke změnám některých služeb RÚIAN a ke změně struktury dat RÚIAN.

V sekci Důležité dokumenty byla publikována nová verze katalogu eGon služeb základních registrů. Proti předchozí verzi došlo k doplnění popisů služeb E197 a E198, aktualizace popisů E18, E19, E20, E21, E22, E29, E31 a E93 výmazu popisu služby E223 (změna zákona).. Podrobné popisy nových eGon služeb zde.

Dnes dopoledne došlo k dočasnému pozastavení možnosti autentizace klientů Komerční banky v rámci bankovní identity, a to z důvodu odhalení možné technické závady. Jde o preventivní rozhodnutí do doby, než bude zjištěna její příčina a zamezeno opakování. K odhalení závady došlo při testování a ověřování na tzv. ostrých datech. Závada byl zjištěna ještě před plánovaným masivním ztotožněním klientů Komerční banky údaji v základních registrech, ke kterému mělo dojít dnes odpoledne.

Bezpečnost systému elektronické identifikace je pro nás zásadní a díky včasné reakci se podařilo zabránit případným škodám.

Od 1. března bude provedena úprava ve výstupu změnových sestav a položka ADRESA_URADU bude zapnuta jako položka trvalá. V současné době je na výstupu změnových sestav položka ADRESA_URADU dána požadavkem v SeznamUdaju, tedy se na výstupu může a nemusí objevit (záleží na žadateli). Jelikož skončila roční lhůta ročního souběhu služeb, bude konfigurace aplikace nastavena tak, aby položka ADRESA_URADU byla vydávána vždy, když si žadatel požádá o adresu místa pobytu.