Na Správu základních registrů se obracejí uživatelé aplikace Úřadu práce ČR Evidence náhradního plnění (dále jen „ENP“), kteří se snaží registrovat jako kvalifikovaní poskytovatelé podle zákona o elektronické identifikaci. Tato role je ale určena pro poskytovatele online služeb, kteří chtějí využívat služby zaručené identifikace svých klientů.

Správa základních registrů zahájila rozesílání záznamů o využívání údajů z registru obyvatel za rok 2017 v podobě výpisů, které budou postupně doručovány do datových schránek fyzických osob. Držitelé datových schránek tak mají kontrolu nad tím, kdo, kdy a proč se během loňského kalendářního roku dotazoval na jejich údaje, které jsou v registru obyvatel vedeny jako referenční.

Počínaje dnem 28. 1. 2016 budou právnickým osobám a podnikajících fyzickým osobám, které mají v registru osob zapsanou datovou schránku, zdarma zasílány výpisy referenčních údajů z registru osob při změně referenčního údaje.

Dne 30. 7. 2015 spustila Správa základních registrů na základě požadavku správce registru osob (Českého statistického úřadu) vydávání upravených výpisů referenčních údajů z registru osob (dále jen ROS).